CES: Ook Panasonic zet in op plasmaschermen

© CIDimport

CES: Ook Panasonic zet in op plasmaschermen

Geplaatst: 9 januari 2007 - 07:01

Aangepast: 17 november 2022 - 08:41

Redactie ID.nl

Hoofdredacteur Edwin Ammerlaan is op de CES, waar hij speurt naar het meest opvallende nieuws. Zo bezocht hij (uiteraard) ook de persconferentie van Panasonic. Ook Panasonic doet vol mee in de oorlog om de marktaandelen in flatscreen-markt, die in 2006 vol is ingezet en in 2007 nog lang niet over zijn hoogtepunt heen zal zijn.

CES: Ook Panasonic zet in op plasmaschermen

Hoofdredacteur Edwin Ammerlaan is op de CES, waar hij speurt naar het meest opvallende nieuws. Zo bezocht hij (uiteraard) ook de persconferentie van Panasonic.

Ook Panasonic doet vol mee in de oorlog om de marktaandelen in flatscreen-markt, die in 2006 vol is ingezet en in 2007 nog lang niet over zijn hoogtepunt heen zal zijn. Panasonic presenteert trouwens met humor: "Deze plasma- tv is veel te groot voor mijn huiskamer," grapt de Japanse CEO voor de Amerikaanse markt. 'Living in High Definition', zo luidt de slogan voor 2007. En dat is géén grapje, zo bezweert de firma. Vreemd genoeg begint men met de aankondiging van een hybride 2-lijns voip-telefoon, met Amazon.com als exclusieve USA-partner voor de lancering in het voorjaar, om daarna als enige fabrikant tijdens de persconferenties op zondag de importantie van een goed werkende klantenservice te benadrukken. We weten niet hoe de ervaringen van de Panasonic-gebruikers zijn, maar het is goed dat er onder de ogen van de pers aandacht op deze manier aan de consument wordt besteed.


Net als Pioneer focust Panasonic zich op plasma, in plaats van lcd. In plaats van een overzicht van het productenaanbod, worden de misvattingen over levensduur en kwaliteitsverschillen tussen plasma en lcd uitgelegd. Zo claimt men uit dat de 1080p standaard alleen betrekking heeft op de resolutie van stilstaand beeld, terwijl plasma in bewegend beeld op deze resolutie (zelfs al op 720p) beter omgaat met bewegend beeld dan lcd. Aldus Panasonic. Om de vraag naar hd plasma-tv's aan te kunnen, opent de firma een nieuwe (vierde) fabriek in Japan, zodat de jaarlijkse productie naar 11,5 miljoen schermen per jaar kan worden opgeschroefd.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten