Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

CeBIT: Intel Larrabee wordt uitstekende raytracer

Dat Intel met de grafische Larrabee-chipset grote ambities heeft is duidelijk, maar het bedrijf gaat het niet zomaar tegen ATI en nVidia opnemen. Intel slaat namelijk een geheel eigen weg in en richt zich met de Larrabee op raytracing om tot fotorealistische graphics te komen.Raytracing is tot nu toe nooit echt van belang geweest bij grafische kaarten. Intel zou dit wel eens kunnen gaan veranderen. Volgens Intel zal Larrabee enorm snel zijn op dit vlak, vooral omdat Intel van de Larrabee een multicore gpu wil gaan maken.
Als Intel raytracing populair weet te maken, dan zullen veel gamestudio's hun games hierop aanpassen. De huidige GeForce- en Radeon-kaarten zijn absoluut niet bedoeld voor raytracing en presteren dan ook zeer slecht op dit vlak. ATI en nVidia zullen dus tijdig in moeten springen op deze nieuwe trend.

Meer over raytracing vind je op Wikipedia.

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie