abonneren

Boze klant gearresteerd na gijzeling internet-monteur

Geen internetverbinding. Wat doe je dan? De helpdesk van je provider bellen. Dat deed ook een vrouw uit Canada. Maar na talloze telefoontjes die niets uithaalden raakte ze zo gefrustreerd dat ze de monteur die eindelijk verscheen gijzelde.Ruim twintig keer belde Carol Sinclair de helpdesk - om ruim twintig keer dezelfde vragen te moeten beantwoorden (Staat uw modem aan? Knipperen de lampjes) en om ruim twintig keer met een kluitje in het riet gestuurd te worden. "Het zou moeten werken, het ligt aan uw computer" kreeg ze telkens te horen.
Een monteur wilde de provider aanvankelijk niet sturen. Toen deze na heel wat gesoebat toch kwam, en haar vertelde dat hij ook niets vinden kon en "dat het toch echt aan de computer moest liggen" werd Sinclair zo boos dat ze hem toesnauwde dat ze hem gegijzeld zou houden totdat haar internet weer zou werken. Volgens het politierapport hintte ze zelfs dat ze een pistool had.

De doodsbange monteur wist te ontkomen met een smoes - hij kon haar computer repareren maar moest wel een cd-rom uit de auto halen. Samen liepen ze naar de deur, waar de monteur in de auto wist te springen en weg te rijden. Vanuit de auto belde hij de politie, die de vrouw arresteerde.

Sinclair zelf zegt dat haar woorden uit hun verband zijn gerukt. "Ik vroeg de monteur om een collega van hem te bellen, omdat iemand anders het probleem misschien wel zou kunnen oplossen. Dat deed hij, en toen hij zei dat zijn collega eraan kwam, heb ik hem gevraagd te wachten. ‘Ik wil je niet gijzelen, maar zou je misschien willen wachten tot je collega er is, misschien dat jullie het samen kunnen oplossen.'"

Hoewel Sinclair inmiddels wel weer vrijgelaten is, moet ze zich eind deze maand voor de rechter verantwoorden.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Laatste reactie