Boze iPhone 4-klanten starten juridische procedure

© CIDimport

Boze iPhone 4-klanten starten juridische procedure

Geplaatst: 22 juli 2010 - 09:07

Aangepast: 17 november 2022 - 08:53

Redactie ID.nl

Een aantal boze Amerikaanse kopers van de iPhone 4 gaan Apple aanklagen. Ze beweren dat de smartphone defecten vertoont. Ze eisen in een procedure dat Apple de schade (met een totaalbedrag van 5 miljoen dollar) gaat vergoeden.De rechtszaak wordt geleid door David Purdue uit Tennessee. Hij werd verleid tot het kopen van de iPhone 4 door de productpresentatie van Steve Jobs, maar kwam er al snel achter dat hij met de iPhone 4 een extreem slechte ontvangst in zijn huis had. De slechte ontvangst zorgt voor onderbroken telefoongesprekken en het niet kunnen streamen van video. De problemen zijn volgens Purdue het ergst wanneer hij de smartphone in zijn linkerhand houdt. Toen Purdue de smartphone wilde terugbrengen kreeg hij van AT&T te horen dat hij 15 procent van het aankoopbedrag niet vergoed zou krijgen -- de 'restocking fee'.Apple heeft zich tot vorige week op de vlakte gehouden over dit probleem. In een spoedberaad liet de fabrikant weten dat alle iPhone 4-modellen die voor 30 september worden verkocht, recht hebben op een gratis 'bumper' (beschermband). Dit lost het probleem voor de meeste gebruikers op.Purdue vindt dat Apple hiermee niet genoeg doet voor de kopers. Hij is van mening dat Apple niet de gebruikelijke voorzichtigheid heeft betracht bij het ontwerpen, produceren, marketen en verkopen van de iPhone 4. Purdue is van mening dat Apple een recall had moeten doen, de zogeheten restocking fee had moeten laten vervallen en compensatie hoort te bieden voor klanten die met de iPhone 4 nauwelijks tot geen bereik hebben.TechEye

Een aantal boze Amerikaanse kopers van de iPhone 4 gaan Apple aanklagen. Ze beweren dat de smartphone defecten vertoont. Ze eisen in een procedure dat Apple de schade (met een totaalbedrag van 5 miljoen dollar) gaat vergoeden.

De rechtszaak wordt geleid door David Purdue uit Tennessee. Hij werd verleid tot het kopen van de iPhone 4 door de productpresentatie van Steve Jobs, maar kwam er al snel achter dat hij met de iPhone 4 een extreem slechte ontvangst in zijn huis had. De slechte ontvangst zorgt voor onderbroken telefoongesprekken en het niet kunnen streamen van video. De problemen zijn volgens Purdue het ergst wanneer hij de smartphone in zijn linkerhand houdt. Toen Purdue de smartphone wilde terugbrengen kreeg hij van AT&T te horen dat hij 15 procent van het aankoopbedrag niet vergoed zou krijgen -- de 'restocking fee'.

Apple heeft zich tot vorige week op de vlakte gehouden over dit probleem. In een spoedberaad liet de fabrikant weten dat alle iPhone 4-modellen die voor 30 september worden verkocht, recht hebben op een gratis 'bumper' (beschermband). Dit lost het probleem voor de meeste gebruikers op.

Purdue vindt dat Apple hiermee niet genoeg doet voor de kopers. Hij is van mening dat Apple niet de gebruikelijke voorzichtigheid heeft betracht bij het ontwerpen, produceren, marketen en verkopen van de iPhone 4. Purdue is van mening dat Apple een recall had moeten doen, de zogeheten restocking fee had moeten laten vervallen en compensatie hoort te bieden voor klanten die met de iPhone 4 nauwelijks tot geen bereik hebben.

TechEye

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten