Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Blu-ray nog steeds in zwaar weer

Het wil maar niet echt lukken met blu-ray. Terwijl fabrikanten alles uit de kast trekken om consumenten te verleiden over te stappen naar het nieuwe formaat, blijven de verkoopcijfers tegenvallen.Zo laten de meest recente cijfers van Nielsen zien dat Amerikanen in de tweede week van september 9,19 miljoen dollar aan blu-ray-schijfjes spendeerden. Dat lijkt veel, maar: het is 13,39% minder dan de week ervoor en het is nog geen schijntje van de 111,29 miljoen dollar die er aan gewone dvd's besteed werd.

Toch doen bedrijven er alles aan om blu-ray aan de man te brengen. Zo stopten Sony en Microsoft samen een blu-rayschijfje van de serie Coma bij het maandblad Wired. Behoorlijk kostbaar, gezien het feit dat Wired ruim 700.000 abonnees heeft. Ook dalen de prijzen van blu-ray-spelers steeds meer en kan de gemiddelde Amerikaan er al voor 200 dollar eentje aanschaffen. 

Maar ondanks al deze maatregelen ziet het er niet naar uit dat blu-ray aan het eind van dit jaar een marktaandeel van 50% zal bereiken, zoals begin dit jaar nog optimistisch werd gedacht.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie