Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Blu-ray is nog steeds belangrijk voor aanschaf PS3

Marktonderzoeker Nielsen publiceert een rapport waarin wordt geconcludeerd dat een blu-rayspeler nog steeds het belangrijkste aankoopcriterium is en niet het spelen van games. Nielson baseert dit onderzoek op het ondervragen van 700 actieve gamers in de leeftijd van 7 tot 54 jaar.
Deze ondervraagden zijn momenteel niet in het bezit zijn van een Playstation 3, maar zijn wel geïnteresseerd in de potentiële aanschaf daarvan in binnen zes maanden.

Uit dit onderzoek over de motivatie tot de aanschaf van de ps3 blijkt dat de wens voor het spelen van een specifieke game onderaan staat bij de argumenten voor aanschaf van de gameconsole. Gevraagd is naar de vijf belangrijkste redenen om een ps3 aan te schaffen, uit een totaal van tien.

De resultaten zijn als volgt:
1: De afspeelmogelijkheid van blu-ray schijven (65%)
2: De recente prijsverlagingen maken de ps3 aantrekkelijk (63 %)
3: De beschikbare games zijn aantrekkelijk ((62%)
4: Ik wil een upgrade voor mijn Playstation 2 (62%)
5: Mijn vrienden hebben een PS3 en ik wil met hen online spelen (56%)
6: Ik heb belangstelling voor de andere online-mogelijkheden van de PS3 (50%)
7: Ik heb belangstelling voor de multimedia-mogelijkheden van de PS3 (49%)
8: Ik heb belangstelling voor het spelen van multiplayer-games online via playstation netwerk (42%)
9: Aanbiedingen van een ps3 met een hdtv stimuleren mij tot aankoop
36%)
10: Ik kijk uit naar het spelen van een specifiek spel (12%)

Het uitkomen van de PS3 specifieke game God of War III (GOW III) was de aanleiding voor dit onderzoek. Hoewel er maar 12 % een specifiek spel als aankoopreden noemden, was GOW III hierbij met 33 % de absolute winnaar.

Bron: Nielsen

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie