Bestellen met mobiele telefoon in Horeca

Met de nieuwe Nederlandse webdienst Mober kunt u met uw mobiele telefoon eten en drinken bestellen in een bar en restaurant. Mober wordt op de Horecava officieel gelanceerd.Bijna alle Nederlanders boven de 16 jaar beschikken over een mobiele telefoon waarmee SMS berichten verzonden en ontvangen kunnen worden. Met Mober kan de klant zelf kiezen hoe hij wil bestellen. Gebruikt hij de mobiele telefoon, dan zendt hij een SMS bericht naar nummer 2211 dat bestaat uit de shortcode 'mober', de locatiecode, het tafelnummer en de mobercode van de producten die hij wil bestellen.

Deze codes staan vermeld op de menukaart. Hetzelfde is het geval indien de bestelling via http://m.mober.nl wordt geplaatst.  De order wordt in beide gevallen na verzending binnen enkele seconden door de kassa verwerkt, de bestelling wordt klaargemaakt en door de ober naar de betreffende tafel gebracht. Ondertussen heeft de klant een SMS retour ontvangen met de bevestiging en het bedrag dat hij moet afrekenen.

De Horeca-ondernemer hoeft geen extra investeringen in hardware te verrichten: bestellingen verlopen via reguliere kassasystemen. Er zijn voor de ondernemer eenmalige aansluitkosten en een minimale handlingfee per bestelling. De kosten van het systeem voor consumenten zijn de SMS-kosten. Onderzoek heeft uitgewezen dat de klant bereid is om een prijs van 5 eurocent per consumptie extra te betalen als hij daarmee sneller kan bestellen. De klant kan het systeem overal en direct gebruiken. Er zijn geen abonnementkosten of contracten. Ook is het niet nodig om vooraf speciale software op de telefoon te installeren.

Mober lanceert de dienst in samenwerking met Index Hospitality Systems, leverancier van kassasystemen voor horeca. Tijdens de Horecava kunnen horeca-ondernemers kennismaken met Mober op de stand van Index Systems. Na de beta-fase zullen ook andere kassasystemen gebruik kunnen maken van Mober.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten