abonneren

Bestede tijd aan sociale netwerken verdubbeld

De tijd die wordt gespendeerd op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter is in de Verenigde Staten het afgelopen jaar verdubbeld. Nielsen Online, een bedrijf dat het webverkeer bijhoudt, laat weten dat in april deze stijging 83% hoger was dan in dezelfde maand een jaar eerder. Het totaal aantal minuten dat bijvoorbeeld aan Facebook wordt gespendeerd steeg met 700% van 1,7 biljoen een jaar geleden tot 13,9 biljoen nu waarmee het voor de vierde maand achter elkaar de grootste netwerk-site is.
Myspace blijft tweede, gevolgd door Blogger, Tagged.com en Twitter.com Die laatste heeft een explosie doorgemaakt ten opzichte van een jaar geleden met een stijging van maar liefst 3712 procent.

Woordvoerder van Nielsen Online, Jon Gibs, vertelt dat Twitter misschien wel voor een verandering in de hele sociale netwerk wereld heeft gezorgd met deze explosieve groei. Gibs zegt verder dat geen enkel netwerk immuun is voor de concurrentie. Hij haalt daarbij de vroegere monopolie van Friendster en MySpace aan die nu het veld hebben moeten ruimen voor bijvoorbeeld Facebook of Twitter.

Bron: Reuters

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie