Ask.com gaat de derde dimensie in

Ask.com heeft zichzelf getransformeerd naar een driedimensionale versie genaamd Ask3D. De nieuwe versie maakt gebruik van een nieuwe zoektechnologie en een scherm dat is onderverdeeld in drie secties. Volgens Ask.com-baas Jim Lazone moet de nieuwe site de gebruiker sneller de informatie geven waar hij naar op zoek is.

"Zoekmachines hebben altijd gebruikers geforceerd om door eindeloze lijsten met links te bladeren. Gebruikers moesten ook meerdere keren hun zoekvraag steeds specifieker verwoorden om de informatie te vinden waar ze naar op zoek waren. Ask3D vermindert de tijd dat gebruikers moeten ‘jagen' op wat ze zoeken. We doen dit door alle relevante informatie te tonen op een overzichtelijke en simpele pagina," aldus Lazone.

De zoeksectie aan de linkerkant van het scherm toont een zoekveld met een auto-compleet functie. In de middelste sectie worden de zoekresultaten getoond. De gebruiker krijgt daar ook aanvullende informatie zoals een preview van de site, hoeveel pop-ups de site heeft, of de site Flash gebruikt en hoe lang het duurt voordat de site is ingeladen met een 56K-internetverbinding. In de sectie aan de rechterkant wordt extra content getoond die relevant is, zoals afbeeldingen, nieuwsberichten, blogs, weerberichten, de tijd en muziek- en videoclips.

De nieuwe algoritmische contentmatching- en rankingtechnologie heeft van Ask.com de codenaam ‘Morph' gekregen.


Website: Ask3D

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten