Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Apple, ’s werelds meest waardevolle merk

Apple is dit jaar het meest waardevolle merk geworden en verdreef hiermee Google van deze positie op de wereldranglijst van merkwaarden samengesteld door marktonderzoeker Millward Brown.

Het merk Apple is het afgelopen jaar 84 % in waarde gestegen en staat nu genoteerd voor 153,3 miljard dollar, ongeveer de helft van Apple’s marktwaarde. Google heeft vier jaar op deze eerste positie gestaan en staat met 2 procent verlies nu op de vierde plaats.

De door Millward Brown gepubliceerde top 100 wordt zwaar gedomineerd door technologiemerken. In de top vijf is McDonalds de enige uitzondering met de vierde plaats. Na Apple en Google staat IBM op de derde plaats en staat Microsoft op de vijfde plaats.

Snelste stijger is Facebook. Voor het eerst in de top honderd staat Facebook nu op de 35e plaats met een merkwaarde van $19,1 miljard.

Millward Brown bepaalt de waarde van de merken op grond van de financiële resultaten gecombineerd met een uitgebreid consumentenonderzoek.

Het hele rapport lees je op www.millwardbrown.com

Geschreven door: Ger Elskamp op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie