Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Apple inspireert consumenten wereldwijd

Apple is de laatste tijd opmerkelijk vaak positief in het nieuws. Eerst bleek dat Amerikaanse studenten massaal een Mac willen kopen en nu blijkt uit een recent onderzoek dat het merk Apple de meeste impact heeft op consumenten wereldwijd. Het onderzoek is gehouden door de site brandchannel.com. De site vroeg zijn gebruikers welk merk de grootste impact heeft in hun leven en welk merk hen het meeste inspireert. De bijna 2000 marketingprofessionals en -studenten die meededenaan het onderzoek kozen Apple als de winnaar.
De fabrikant van de iPod, Mac en de iPhone won in zes categorieën, waaronder ‘het meest inspirerende merk' en ‘het merk waar men niet zonder kan'.

Microsoft won ook twee categorieën, namelijk de categorie van ‘het merk waar men mee in discussie wil' en ‘het merk dat men wil aanpassen'.
Het onderzoek keek niet naar de economische waarde van een merk omdat dan bijna altijd het merk Coca-Cola wint. Andere inspirerende merken na Apple waren Coca-Cola, Nike, Google en Starbucks.

Opmerkelijk was dat maar weinig respondenten - die in totaal uit 107 landen kwamen - bekend waren met het concept van ‘groene' merken. Bedrijven spenderen miljoenen dollars aan marketingkosten om hun merk een milieuvriendelijk imago te geven, maar blijkbaar blijft dit niet hangen bij de consument.


Bron: Brandchannel.com

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 30 november

donderdag 09 november

Laatste reactie