Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Apple en Cisco praten weer over de iPhone

Toen Apple vorige maand met de langverwachte iPhone kwam, werden ze daar bij Cisco niet blij van. Want: Cisco gebruikt al een tijdje de naam iPhone voor zijn Linksys-internettelefoon. Het bedrijf wilde Apple echter wel een licentie voor de naam te geven. Daar hadden beide partijen over gesproken, maar een deal was er nog niet toen Apple de iPhone aankondigde.
En dus besloot Cisco naar de rechter te stappen. Die rechtszaak lijkt nu uitgesteld te zijn.

En misschien komt van uitstel afstel, want Apple heeft van Cisco nu meer tijd gekregen om één en ander netjes af te ronden. De gesprekken die nu gevoerd worden gaan (wederom) over handelsmerken (dus: de naam iPhone) en de mate waarin beide bedrijven samen kunnen gaan werken. Zowel Cisco als Apple benadrukken dat ze er samen, zonder tussenkomst van de rechter, uit willen komen.

Wel deelde Cisco afgelopen week nog een kleine speldenprik uit door een pagina-grote advertentie in de New York Times te plaatsen. De tekst luidde: iPhone®, more than talk. Let vooral op het trademark-tekentje dat Cisco achter de naam plakte. Saillant detail: in de advertentie zijn twee vrouwen te zien, waarvan er één een Cisco iPhone heeft, terwijl de andere op een laptop zit te werken - een iBook van Apple!

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie