Android- en iPhone-gebruikers hebben dezelfde smaak

iPhone-gebruikers zijn iets meer geïnteresseerd in games, maar over het algemeen zijn Android- en iPhone-gebruikers op zoek naar dezelfde soort applicaties.De eerste Android-telefoon - T-Mobile's G1 - is pas sinds kort te koop. Google's Android Market heeft maar tien procent van de hoeveelheid applicaties die Apple's App Store bij de lancering aanbood. Toch werden binnen 24 uur na de lancering van Android Market al negen Android-applicaties tussen de 10.000 en 50.000 keer gedownload. Dit blijkt uit een analyses van het bedrijf Medialets.


Appels en Androids kunnen natuurlijk niet goed met elkaar worden vergeleken. Apple stopte ook 15 uur na de lancering van zijn App Store met het verstrekken van downloaddata. In die vijftien uur wisten maar twee iPhone-applicaties door de grens van 10.000 downloads te breken, namelijk Apple's eigen Remote en AOL's AIM-applicatie.

Populaire applicaties voor Android zijn de games Pac-Man, Brain Genius Deluxe en Bonsai Blast. Ook ShopSavvy, de Weather Channel, T-Mobile Hotspot Connect, WikiMobile Encyclopedia, MySpace Mobile en Shazam zijn populair bij Android-gebruikers.

De top negen van Android-applicaties komt grotendeels overeen met de top negen van iPhone-applicaties. Zowel Android- als iPhone-gebruikers zijn geïnteresseerd in dezelfde soort applicaties. iPhone-gebruikers zijn op dit moment iets meer geïnteresseerd in games dan Android-gebruikers. Android-gebruikers hebben iets meer belangstelling voor lifestyle, productiviteit, nieuws en sociale netwerkdiensten.

Op dit moment kunnen Android-gebruikers alle applicaties in Android Market gratis downloaden. Vanaf januari wordt het voor ontwikkelaars mogelijk om geld te vragen voor hun applicaties.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten