Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Amerikaanse banken mailen niet terug

Het gaat slecht met de Amerikaanse economie. En wat doe je dan, als bezorgde burger? Je informeert per mail bij je bank hoe het met jouw financiële situatie is gesteld. Maar of je daar iets mee opschiet?Niet dus, volgens het bedrijf Talisma. Dat mailde alle Amerikaanse banken met een tweetal eenvoudige vragen (namelijk: hoe open ik een rekening en wat voor producten en diensten zijn er beschikbaar voor particulieren) . Ruim één op de drie mails (36%) werd niet beantwoord.

Ook wat betreft andere hedendaagse communicatiemiddelen scoren Amerikaanse banken slecht: live chatten met medewerkers kan maar bij 4%, en slechts 6% van de banken heeft een uitgebreid zoeksysteem op de site waarmee elke vraag beantwoord kan worden. Het merendeel beperkt zich tot een beperkte lijst Frequently Asked Questions.

Geschreven door: Annemarie Korevaar op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

donderdag 09 november

Laatste reactie