Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

AMD/ATI promoot zijn eigen physics-engine

AMD gaat meer reclame maken voor zijn eigen physics-engine, die moet concurreren met nVidia's PhysX-standaard. Daartoe werkt het bedrijf samen met softwareontwikkelaar Pixelux Entertainment. De physics-oplossing van AMD maakt gebruik van Bullet Physics en OpenCL.AMD wil zijn physics-platform vooral inzetten voor gaming en simulatie. Door de open source-engine Bullet Physics te koppelen aan de (eveneens open source) Open CL-standaard hopen beide bedrijven een krachtige en effectieve oplossing te kunnen bieden.
Daarnaast hoopt AMD dat zijn platform vanwege het open source-karakter door meerdere fabrikanten (Intel, VIA, Matrox en misschien zelfs nVidia) geadopteerd wordt.

The Inquirer

Geschreven door: Xander Hoose op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie