Advertenties moeten Twitter winstgevend maken

© CIDimport

Advertenties moeten Twitter winstgevend maken

Geplaatst: 13 april 2010 - 09:04

Aangepast: 17 november 2022 - 08:33

Redactie ID.nl

Vandaag begint de microblogdienst Twitter met het plaatsen van advertenties. Deze advertenties verschijnen in de zoekresultaten van gebruikers.Tot nu toe heeft Twitter geweigerd advertenties toe te laten op hun sites. Enige tijd geleden hebben de oprichters van Twitter al laten weten een nieuwe manier van adverteren te zullen introduceren. De advertenties verschijnen als normale Twitterberichten tussen de gewone zoekresultaten. Ze zullen dan ook in de conversatie waar ze bij verschijnen moeten passen. Volgens de Wall Street Journal heeft Twitter al een aantal grote Amerikaanse bedrijven gecontracteerd voor het adverteren zoals Sony Pictures, Starbucks en Best Buy.In ieder zoekresultaat zal maximaal één advertentie getoond worden. Met dit nieuwe advertentiemodel moet Twitter op termijn winst gaan maken. Gezien de enorme populariteit en het grote aantal gebruikers moet dit mogelijk zijn. Tot nu toe bestonden de enige inkomsten van het bedrijf uit overeenkomsten met Google en Microsoft, voor het doorzoekbaar maken van de Twitterberichten. Deze start met advertenties vormt de eerste stap. Twitter gaat later ook in gewone berichtenstromen van gebruikers "gepromote tweets" toevoegen. Het is de bedoeling om Twitteraars niet met dit soort berichten te ergeren. Volgens Twitteroprichter Biz Stone zullen daartoe advertenties die geen interactie opleveren met de gebruikers, zoals doorsturen, beantwoorden of tot favoriet benoemen, vanzelf verdwijnen.

Vandaag begint de microblogdienst Twitter met het plaatsen van advertenties. Deze advertenties verschijnen in de zoekresultaten van gebruikers.

Tot nu toe heeft Twitter geweigerd advertenties toe te laten op hun sites. Enige tijd geleden hebben de oprichters van Twitter al laten weten een nieuwe manier van adverteren te zullen introduceren. De advertenties verschijnen als normale Twitterberichten tussen de gewone zoekresultaten. Ze zullen dan ook in de conversatie waar ze bij verschijnen moeten passen. Volgens de Wall Street Journal heeft Twitter al een aantal grote Amerikaanse bedrijven gecontracteerd voor het adverteren zoals Sony Pictures, Starbucks en Best Buy.

In ieder zoekresultaat zal maximaal één advertentie getoond worden. Met dit nieuwe advertentiemodel moet Twitter op termijn winst gaan maken. Gezien de enorme populariteit en het grote aantal gebruikers moet dit mogelijk zijn. Tot nu toe bestonden de enige inkomsten van het bedrijf uit overeenkomsten met Google en Microsoft, voor het doorzoekbaar maken van de Twitterberichten. Deze start met advertenties vormt de eerste stap. Twitter gaat later ook in gewone berichtenstromen van gebruikers "gepromote tweets" toevoegen. Het is de bedoeling om Twitteraars niet met dit soort berichten te ergeren. Volgens Twitteroprichter Biz Stone zullen daartoe advertenties die geen interactie opleveren met de gebruikers, zoals doorsturen, beantwoorden of tot favoriet benoemen, vanzelf verdwijnen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten