Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

AdSense-advertenties nu ook in online Flash-games

Google brengt binnenkort de eerste betaversie uit van nieuwe software waarmee ontwikkelaars van online games geld kunnen verdienen met advertenties in hun games. Google werkte voor de betaversie van "AdSense for Games"samen met de gameontwikkelaars Zynga, Konami en Playfish, en de online adverteerders Sprint en Sony. Flash-games draaien geheel online.Spelers kunnen degames spelen in hun internetbrowser, enze hebben er geenextra software voor nodig behalveeen Flash-plugin.

Google start met advertenties in 25 online games, waaronder "Frogger", "Track and Field" en "Dance, Dance Revolution". Na elke gamesessie ziet de speler een 30-seconden durende reclamespot waarin een bekend gamepersonage de naam van de adverterende sponsor noemt.

Analisten verwachten dat de markt van gesponsorde Flash-games binnen drie jaar kan uitgroeien tot $971,3 miljoen. Internetgebruikers en gamers moeten echter niks hebben van al te aanwezige advertenties. Google is dan ook zeer benieuwd of spelers van online games advertenties in de games als hinderlijk zullen ervaren.

Er gaan geruchten dat Google werkt aan een virtuele wereld waarin alle reclameuitingen verzorgd zullen worden door zijn eigen AdSense-dienst.


Bron: Google.com

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie