Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

Actief gebruik Second Life valt tegen

Linden Lab, het bedrijf achter Second Life, publiceert voor het eerst cijfers over het aantal actieve gebruikers. In totaal zijn er iets meer dan 17.000 actieve Nederlandse gebruikers van Second Life. Dat is flink minder dan eerdere schattingen. In totaal zijn er wereldwijd 507.000 actieve gebruikers van Second Life.
Een actieve gebruiker is een inwoner van Second Life die in een maand meer dan een uur was ingelogd. De cijfers die Second Life nu bekendmaakt, gaan over de maand mei.

Wat betreft actief gebruik, staat Nederland op een negende plaats. De Verenigde Staten staat met zo'n 130.000 actieve avatars op de eerste plaats, gevolgd door Duitsland en Frankrijk.

Met de cijfers over actief gebruik geeft Linden Lab eindelijk duidelijkheid over het actieve gebruik van Second Life. Tot nu toe was het alleen mogelijk om schattingen te maken.

In mei schreven verschillende media dat 'één op de tien Nederlanders' een tweede leven leidt in Second Life. De berichten waren gebaseerd op een niet representatief online onderzoek, waarin aan de geïnterviewden werd gevraagd of ze een account bij Second Life hadden. De cijfers gingen een eigen leven leiden.

Het aantal Nederlanders dat ooit een Second Life account heeft aangemaakt ligt dik boven de 300.000. Uit de cijfers van Linden Lab blijkt nu dat de meeste van die accounts nauwelijks of niet worden gebruikt.

Linden Lab zelf vindt het aantal actieve gebruikers een minder interessant gegeven dan het aantal doorgebrachte uren in Second Life. Het bedrijf zegt het actieve gebruik te publiceren, omdat hier ‘heel veel vraag naar was'. "Maar het aantal uren dat gebruikers doorbrengen in de virtuele wereld is hopelijk veel interessanter." Dat aantal groeit elke maand nog. In mei brachten de inwoners gezamenlijk 18 miljoen uur door in de virtuele wereld.

 

Bron: Emerce

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie