Fabrikant Acer probeert met een nieuw design notebooks meer klanten voor zich te winnen. Tijdens een bijeenkomst in Milaan werd het nieuwe Gemstone-concept voor de consumentenmarkt geïntroduceerd. Het nieuwe design voor de notebooks wordt ook doorgevoerd in de zakelijke TravelMate-oplossingen.Acer gaat het strategisch anders aanpakken.

De voormalig prijsvechter wil het niet meer van zijn concurrerende prijs hebben, het bedrijf wil klanten met kwalitatief hoogwaardige producten voor zich winnen en dat mag best wat meer kosten. Daarom vindt de fabrikant het tijd met iets ‘revolutionairs' te komen. Naar eigen zeggen met ‘iets wat nog niemand anders heeft'. Voor de consumentenmarkt werd in Milaan het Gemstone-concept gelanceerd, een notebook dat qua design het van de concurrentie moet winnen. Er werd een totaal nieuwe behuizing uitgevonden en inhoudelijk speelt het notebook volledig in op de digitale behoeften thuis. CrystalBrite-technologie, Dolby home theater virtual surround sound speakers, Arcade Deluxe multimedia suite, intuitive mediatoetsen en video conferencing-mogelijkheden komen samen in de nieuwe Aspire-modellen.

Ook de zakelijke lijn van Acer, de TravelMate, is met een nieuw concept uitgerust. Onder de naam TravelMate ProFile wordt een concept in de zakelijke markt gezet waarmee Acer hoopt meer zakelijke eindgebruikers voor zich te winnen. Ook hier richt Acer zich op de wensen van de eindgebruiker en combineert het bedrijf dit met technologie. Gevolg: Acer ontwikkelde een strategie waarmee op detailniveau zijn zakelijke TravelMate-notebooks verbeterd werden. Acer claimt zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant aanpassingen te hebben gedaan die de gebruiksvriendelijkheid ten goede komen. Een comfortabeler toetsenbord, een ergonomische buitenkant en toegevoegde security-functionaliteiten. Acer meent dat de magnesium buitenkant van het notebook twintig maal sterker is dan de huidige generatie notebook barebones en het gewicht is sterk beperkt.

Acer wil niet meer de prijsvechter zijn waar het al jaren bekend om staat en daarom vond het bedrijf het tijd voor een andere koers. Ceo Gianfranco Lanci: "Sinds kort zijn we de nummer drie wereldwijd in het leveren van notebooks. De nummer twee positie is binnen handbereik. Het is juist nu tijd om stappen te ondernemen om de concurrentie voor te zijn." Acer denkt deze positie te kunnen bereiken door de concurrentie aan te gaan op het gebied van design. Of dit zal gaan lukken, moet nog even worden afgewacht. Het gaat goed met Acer, maar het is de vraag of de markt zit te wachten op een duurder model Acer-notebook op het moment dat de prijs van de Acer-instapmodellen wordt verhoogd.

Bron: Computer Reseller News

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten