Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
abonneren

3D-monitor zonder roodgroen brilletje

LG komt met een nieuwe monitor in 3D. De Flatron M4200D monitor is, aldus LG, "het eerste beeldscherm dat gamers en kijkers onderdeel laat uitmaken van een virtuele reis of reclame zonder een speciale 3D-bril te hoeven opzetten."Om dat 3D-effect te bereiken, is gebruik gemaakt van een lensvormige 3D-filter. Bij elk beeld worden 25 verschillende standpunten toegepast, waardoor de beelden amper te onderscheiden zijn van de realiteit. Daarvoor moet u overigens wél een eindje van deze 42"-bak af zitten; ergens tussen de 3 en 7 meter.

Hoewel consumenten de monitor ook kunnen aanschaffen, mikt LG vooral op de zakelijke markt. Met de monitor (die 11.000 euro kosten gaat)  kunnen namelijk driedimensionale advertenties uitgezonden worden op druk bezochte plaatsen, zoals winkelcentra en luchthavens. LG ontwikkelt de 3D-technologie verder door voor advertentie- en marketingtoepassingen, zodat bedrijven 3D-mogelijkheden kunnen toepassen in televisie en video. Hiermee kunnen zij hun eigen driedimensionale video's en advertenties maken. In de bioscoop zagen we dat overigens al eerder: in de sci-fi film Minority Report met Tom Cruise. Op langere termijn denkt LG zelfs aan 3D-uitzendingen via internet.

Geschreven door: Redactie PCM op

Category: Nieuws, Algemeen

Tags:

Nieuws headlines

Laatste reactie