Sociale netwerken zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. En er is méér dan Facebook: een foto publiceren op Instagram of zakelijke relaties onderhouden met LinkedIn – er bestaan social-mediasites voor uiteenlopende doelen. Tijd voor een overzicht: waarvoor zijn welke sociale netwerken bedoeld en wat kan je ermee doen?

Google+ is een relatief nieuw sociaal netwerk. De zoekmachinegigant lanceerde de webdienst in 2011 en probeert het sindsdien ietwat geforceerd bij personen met een Google-account door de strot te duwen. Toch heeft deze strategie nog niet geleid tot het gewenste effect, want er zijn relatief weinig mensen die dit sociale netwerk actief gebruiken. Het is de bedoeling dat leden virtuele kringen maken, zodat het mogelijk is om vriendengroepen te scheiden. Je deelt dus berichten apart met familie, vrienden, kennissen, collega’s en alle contacten. Eventueel voeg je aan het bericht een foto, hyperlink, video of evenement toe. Met de functie Google Hangouts voer je desgewenst chat- en videogesprekken, al dien je hiervoor wel een lokale plugin te installeren. Net als de meeste andere sociale netwerken kan je met Google+ bekende personen en bedrijven volgen. Prettig is dat de profielensite twee weergaven ondersteunt. Wanneer je liever niet alle statusupdates leest in een wirwar van informatieblokken, bekijk je de berichten overzichtelijk onder elkaar.

6,0

Ons oordeel

Pluspunten

delen met verschillende vriendengroepen

twee weergaven

Minpunten

weinig actieve gebruikers

Conclusie

...
Lees meer
Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten