abonneren

Zo krijg je meer verkeer naar je website

Wanneer je veel tijd en energie hebt gestoken in het maken van een website, is het natuurlijk prettig als zoveel mogelijke mensen je site bezoeken. Gelukkig kun je er zelf voor zorgen dat er meer verkeer naar je website komt, onder meer door deze tips.
Partnerbijdrage

Optimaliseer je website om beter gevonden te worden (in Google)

Onnodig te zeggen dat je pas echt kan rekenen op meer verkeer wanneer je door Google zo hoog mogelijk in de zoekresultaten wordt gepresenteerd. Over ‘search engine optimalisatie’ zijn hele boekenkasten volgeschreven, dus we kunnen hier maar een klein beetje aan dit onderwerp raken.

Je kan SEO verdelen in content en techniek. Bij content gaat het erom om de teksten zo te schrijven dat Google deze in verband kan brengen met zoekwoorden die iemand gebruikt in de zoekmachine. Start met een zoekwoordenonderzoek en kijk welke woorden bij jouw onderwerp belangrijk zijn en ga dan op zoek naar de woorden of woordcombinaties die het meeste kans op succes geven.

Onder techniek vallen de standaard dingen die je kan en moet doen: heldere teksten, veelzeggende tussenkoppen in heading-structuur, dus met de juiste <h>-tags, en natuurlijk de titel van de pagina (met <title>-tag). De snelheid van de website, wat grotendeels bepaald wordt door de hosting provider, is ook van belang voor de ranking in Google.

TIP: gebruik (de gratis versie van) tools zoals ScreamingFrog, Majestic, Ahrefs om inzicht te krijgen in welk SEO-onderdeel je de meeste winst kan behalen.

Search Engine Advertising

Helaas is het zo dat hoeveel moeite je ook doet om je site te optimaliseren, het tijd kost om autoriteit op te bouwen in Google voor je domein. Gelukkig kan je ook iets anders doen om in Google in de zoekresultaten te komen en als je dat een beetje slim aanpakt kan je zelfs bovenaan komen te staan.

Je kan namelijk die plek bovenaan gewoon kopen. Is dat niet ontzettend duur? Dat kán meevallen. Afhankelijk van de zoekwoorden die je gebruikt en waarop je wilt worden gevonden. Zijn het zoekwoorden waarop veel concurrentie is (dus die populair zijn onder de adverteerders) dan loopt de prijs snel op.

TIP: richt in ieder geval een campagne in op merknaam. De kosten zijn beperkt en je bent toch zichtbaar.

Plaats relevante content in jouw onderwerp of vakgebied

Om autoriteit in jouw vakgebied op te bouwen, plaats je zoveel mogelijk blogs, nieuws en andere content over jouw onderwerp. Het sleutelwoord is ‘relevantie’. Het gaat niet om de hoeveelheid, maar om de waarde van de inhoud. Heb je echt iets te vertellen, komen mensen er regelmatig voor terug en vooral: wordt het op internet gedeeld? Maak het de lezer gemakkelijk om jouw content te delen op social media met standaardknoppen voor Facebook, Instagram enzovoort.

TIP: Maak in je content gebruik van links naar andere websites over jouw onderwerp, dat is ook goed voor je SEO.

Gebruik social media

Maak zoveel mogelijk gebruik van social media om jouw expertise te delen en mensen naar je website te krijgen. Deel elk bericht wat je plaatst, hoe klein ook. Vraag familie en vrienden om jouw berichten verder te verspreiden door deze te delen. Bezoek websites in jouw vakgebied en laat daar regelmatig reacties achter. Uiteraard met de nodige links naar artikelen en andere content op jouw site.

TIP: maak een contentkalender met wat je wilt plaatsen de komende tijd. Dat geeft je ook een stok achter de deur.

Dit artikel is tot stand gekomen met onze Partner-redactie. Deze levert redactionele diensten aan commerciële partners van Reshift. Artikelen die door afdeling geschreven zijn, herkent u aan het lichtblauwe Partner-label. De Partner- redactie opereert gescheiden van de reguliere Reshift-redacties, zodat de redactionele onafhankelijkheid van deze laatste groep gegarandeerd blijft. De redactie is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Geschreven door: - - op

Category: Partner

Tags: online, google, website, Optimaliseren, Publiek, Site, Dataverkeer, Verkeer, lezers, websiteverkeer

Laatste Vacatures