3 Tips Voor Microsoft Office

Excel: Insert Plakken, Word: Tabs Handiger Instellen en Excel: Passende KolommenEXCEL: INSERT PLAKKEN


Wanneer u in Excel informatie tussen cellen wilt plakken, kunt u die extra ruimte natuurlijk eerst creëren. Excel zal informatie namelijk overschrijven als u gekopieerde informatie op de normale manier plakt. Wanneer u dit niet wilt, dan selecteert u eerst de cellen die u ergens anders wilt invoegen. Vervolgens gaat u naar de plek waar u de informatie wilt invoegen en klikt u in deze cel op de rechtermuisknop.

Kies nu Gekopieerde cellen invoegen. Vervolgens zal u gevraagd worden wat met de aanwezige informatie moet gebeuren. Maak een keuze en klik op OK.

WORD: TABS HANDIGER INSTELLEN
In Word kun u op de liniaal de positie van de tabs instellen. U kunt hierbij de tabstops verslepen en nieuwe invoegen met de rechtermuisknop. Helaas is het een beetje lastig af te lezen op hoeveel centimeter een tabstop precies is ingesteld. Wanneer u echter Alt ingedrukt houdt terwijl u een tabstop verplaatst, dan verdwijnt de liniaal en wordt er aangegeven welke afstand de tabstop van de marges heeft.

EXCEL: PASSENDE KOLOMMEN
Waarschijnlijk kent u de optie Kolombreedte AutoAanpassen wel die in Excel 2007 is te vinden op het tabblad Start onder Opmaak en in oudere versies van Excel via Opmaak, Kolom, AutoAanpassen aan selectie. Handiger en sneller is echter om te dubbelklikken op het lijntje tussen de kolomletters aan de rechterkant. De cel links van dit lijntje zal dan worden aangepast. Helemaal handig is om eerst meerdere kolommen te selecteren en dan op de meest rechtse kolomscheiding te dubbelklikken. Alle kolommen in de selectie worden u aangepast.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten