Einde van Hyves lijkt in zicht

Het ooit immens populaire Hyves lijkt op zijn laatste benen te staan. Eigenaar TMG wil drastisch bezuinigen op zijn internetactiviteiten en kijkt daarbij kritisch naar de Nederlandse sociale netwerksite.

TMG-topman Cees van Steijn wil de internetactiviteiten stroomlijnen. Hij benadrukt daarbij dat hij Hyves een eerlijke kans wil geven. De sociale netwerksite zal zich voor het eind van het jaar moeten bewijzen. Het Nederlandse Hyves zag zijn populariteit rap afnemen met de opkomst van Facebook, dat ook in Nederland een ferme nummer-één positie in handen heeft. Van Steijn realiseert zich dat Hyves deze achterstand niet gaat inhalen, maar dat er wel andere mogelijkheden voor Hyves openstaan. Zo noemt hij de gamesmarkt als optie, iets waar hyvesgames.nl al op inspringt. TMG gaat zich in ieder geval focussen op de mobiele toegang tot Hyves en een jongere doelgroep. Zo zou uit onderzoek gebleken zijn dat 40 procent van alle Nederlandse kinderen tussen 10 en 14 jaar nog actief is op Hyves.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten