Apple overweegt garantievoorwaarden om te gooien

Apple is voornemens de garantievoorwaarden te wijzigen om tegemoet te komen aan consumenten. AppleCare kwam de laatste tijd in opspraak, maar zou nu meerdere apparaten onder één garantieplan willen toelaten en daarnaast meer producten in de Apple Stores laten repareren.

 

Volgens een bron van Apple Insider is er vergaderd over een nieuwe aanpak van het garantieplan AppleCare. Het idee dat daaruit zou zijn gekomen is dat er meerdere apparaten onder één AppleCare-regeling gaan vallen. Op dit moment is het nog zo dat er per apparaat een apart garantieplan moet worden afgesloten. Bij het nieuwe AppleCare zou er een ander soort lidmaatschap worden afgesloten, waarbij alle apparaten van Apple die de gebruiker bezit onder de garantievoorwaarden vallen. Het nieuwe plan zou vanaf de komende herfst worden uitgerold. De kosten van het nieuwe AppleCare-programma zijn niet bekend op dit moment.

Het tweede deel van de veranderingen die besproken zouden zijn omtrent garantie van Apple is dat er vaker reparaties in de Apple Store zelf zullen worden uitgevoerd. Het gevolg daarvan zou zijn dat consumenten niet meer direct een nieuw toestel krijgen, zoals nu veelal het geval is, maar dat de Apple-apparaten ter plekke gerepareerd zullen worden. Een positief gevolg hiervan is dat de klant zijn persoonlijke data niet zelf hoeft terug te zetten op het nieuwe exemplaar.

De garantievoorwaarden van Apple zijn al een aantal maal negatief in het nieuws geweest. Zo is ook de Nederlandse Consumentenbond het gevecht aangegaan met Apple en heeft de Europese Commissie zich al bemoeid met AppleCare.

 

 

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten